keskiviikko 18. toukokuuta 2016

Miten minusta tuli yrittäjä?

Ensimmäisten markkinointituntien jälkeen kauppaopistossa tiesin, että tämä on minun juttuni. Jatkoin ammattikorkeakouluun ja vakuutuin yhä enemmän markkinointi-innostani sitä mukaa kun tietämys kasvoi. Tein samalla töitä ja siirryin pikku hiljaa markkinointitehtäviin. Aloitin perustehtävistä, sain ylennyksiä ja tein monessa yrityksessä kansainvälistä markkinoinnin suunnittelua ja johtamista. Työni kiehtoi minua koko ajan enemmän.
Valitettavasti kohtalo astui peliin, perinnöllinen sairaus nosti päätään, ja jouduin pikku hiljaa lopettamaan työt. Muutaman vuoden jälkeen tutut yrittäjät pyysivät erilaisia palveluita ja perustin yrityksen. Sitä päätöstä en ole koskaan ole katunut. Olen tehnyt töitä Sellosta aloittavaan yhden henkilön yritykseen ja kaikkea siltä väliltä. Työni on ollut mielenkiintoista ja olen voinut valita työmäärän. En aina voi luvata tehdä tunnissa jotakin, mutta sovitut aikataulut olen aina pitänyt.
Nyt suuri kiinnostuksen kohteeni on uudet yrittäjät. Olen itse lähtenyt nollasta ja vaikka markkinointi on tuttua, oli hyvin haasteellista lähteä suunnittelemaan omaa markkinointia. Olen tehnyt joitain asioita hyvin ja joitain huonosti. Molemmista olen ottanut opikseni. Olen solminut sopimuksen Uusyrittäjäkeskuksen kanssa uusien yrittäjien markkinoinnin neuvonnasta ja odotan tätä innolla. 
Toinen suuri innostuksen kohteeni on digimarkkinointi. Koska tämä on muuttunut täysin työelämäni jälkeen, olen nyt opiskellut sitä ja tälläkin hetkellä kurssitan itseäni vieläkin paremmaksi. Siinä on monen yrittäjän valtti ja/tai puute. Jopa nollabudjetilla voi tehdä tehokasta hakukoneoptimointia, kun tietää mitä tekee. Netti on tämän päivän juttu ja sieltä ihmiset ensimmäisenä etsivät tuotteita ja palveluita. Minua kiehtoo ja kiinnostaa erityisesti digimarkkinoinnin sijoittaminen markkinoinnin kokonaiskuvaan ja kehittää sitä siitä näkökulmasta. Olen kehittämässä juuri omaa digimarkkinointiani ja tähtäimessä on päästä hakutuloksissa ensimmäiselle sivulle. Katsotaan miten käy! 
Mottoni: Mitä en tiedä tai osaa, sen opettelen.

PS: viimeisenä opettelin WordPressin kun laitoin koko digimarkkinointini uusiksi. Projekti on ikuinen, mutta tämänhetkiset tulokset näet täältä: www.puhtiamarkkinointiin.fi, Facebook

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti